18 Haziran 2022 Cumartesi

Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası Revizyon Cerrahisi

 


Her dokuz mide ameliyatının bir tanesi istenilen etkiyi göstermeyebiliyor. Genellikle ameliyat olan kişiler yeterince kilo vermeyi başaramıyor yada bazı ağrı – sancı gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Mide balonu, kelepçe uygulaması, tüp mide ameliyatı gibi durumlarda revizyon uygulamaları daha sık yapılır. Aslına bakılırsa mide hastalıkları ve ameliyatları ile ilgili revizyon rakamlarını çoğunlukla bu ameliyatlar artırır.

Örnek vermek gerekirse, gastrik bypass ameliyatı sonrası revizyon cerrahisi sanıldığı kadar çok uygulanan bir yöntem değildir. Çünkü gastrik bypass ameliyatı hali hazırda başarı oranı yüksek güçlü bir ameliyat olarak ön plana çıkar.

Hangi Durumlarda Oluşur?

Hemen hemen tüm mide ameliyatlarında hastanın dikkat etmesi gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Eğer bu kurallara uyulmaz, özellikle yemek ve diyet listesi değiştirilir yada bozulursa hasta kilo almaya başlar. Bu da revizyonu zorunlu hale getirir. Bazı durumlarda ise endoskopik olarak poşun daraltılması gerekebilir.

Revizyon Ameliyatı Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Söz konusu olan mide ameliyatı olduğunda, hastalar arasında şu şekilde bir düşünce oluşmaktadır: Ben mide kelepçesi taktırdım artık kendiliğinden zayıflayabilirim. Ben gastrik bypass yaptırdım yediklerime dikkat edebilirim. Bu gibi durumlar bir araya geldiğinde ise revizyon ameliyatı zorunlu hale gelir. Öncelikli olarak mide ameliyatı olan kişinin kendisinin dikkat etmesi gereken bazı hususlar olduğu unutulmamalıdır. Bir de hastanın kendisinin bu ameliyata hazır olduğunu belirtmesi de son derece önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Didim'de Hayalini Kurduğunuz Yaşam

  Ege'nin güzellikleriyle bezeli kıyılarında sıcak bir tatilin hayalini kuranlar için Didim her mevsimde cazip bir seçenek sunuyor. Di...