Sosyal medya hizmeti, firma ve
markalar açısından son derece mühim hale gelmiş olup sosyal medya için belirli
maliyetlere katlanılması gerektiği bilinciyle hareket edilmeye başlanmıştır. Bu
nedenle, firma ve marka bünyelerinde sosyal medya yönetimi birimleri
oluşturulmuş ve bu birimlerde farklı sosyal medya mecralarıyla ilgilenen
personel istihdam edilmiştir. Böylece sosyal medya yönetimi daha profesyonel
bir şekilde ele alınır hale gelmiştir.
Teknolojinin gelişmesiyle
birlikte bugün sosyal medya alanında pek çok platform, piyasaya sürülmüştür.
Her birinin ayrı etki alanı olan bu platformlar, etkin ve verimli bir şekilde
kullanılırsa pozitif ve önemi yadsınamayacak boyutlarda müşteriye dönüşeceği aşikardır.
Bu nedenle, paylaşımlar için uygun stratejiler belirlemek ve doğru planlamalar
yapmak gerekir.
Sosyal Medya Nasıl
Kazandırır?
Sosyal medya, günümüzde son
derece öne çıkan bir etkileşim ortamı olmuştur. Tüm firmalar ve markalar bu
durumun farkında olup plan ve programlarını sosyal medya doğrultusunda
belirlemeye başlamışlardır. Reklam masraflarının büyük çoğunluğu, sosyal medya
araçlarına harcanır hale gelmiştir. Pazarlama ve satış anlamında sosyal
medya fiyatları bu kapsamda değerlendirilmelidir.
Sosyal medya, sanal ortamdaki kurumsal kimlik
belirginliğini ortaya koyması bakımından da oldukça kritik bir araçtır.
Kurumsal kimlik ortaya koyan kreatif paylaşımlar sosyal medyada ön plana
çıkmakta; marka ve firma takipçileri tarafından algıda seçicilik sonucu yeni
ürünlerin çok çabuk farkına varılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder