Dizel motora sahip olan araçlarda yanma neticesinde doğal
olarak bazı partikül parçacıkları ortaya çıkmaktadır. Dpf de bu kapsamda isminden
bahsettirmektedir. Zira sistemin açılımının “Dizel Partikül Filtresi” şeklinde
olduğu bilinmektedir. Yanma esnasında ortaya çıkan partiküller filtre sayesinde
tutulmaktadır. Böylelikle partiküllerin motora geçmesi engellenmiş olmaktadır.
Motorun performansının maksimize edilebilmesi açısından filtrenin belli
aralıklar ile kontrol edilmesi, temizlenmesi veyahut değiştirilmesi
gerekmektedir.
Araçların var olan yazılımlarında partiküller aktif olarak
çalışmaktadır. Partikül iptali
için ilk olarak bu yazılım ekarte edilmelidir. Sonrasında ise egzoz ile
alakalı olan kısımdaki partikül tamamen iptal edilmelidir. Bu şekilde
anlatıldığında sisteme zarar verilecek bir adımın atıldığı anlaşılabilmektedir.
Ancak durum böyle değildir. Aksine egzozdaki partiküllerin iptal edilmesinden
sonra motorun performansının olumlu şekilde etkilendiğinden bahsedilmektedir.
Tabi bu sonuçların elde edilebilmesi için profesyonel şekilde destek alınması
gerekmektedir.
Adblue
Dizel olan motorların belli kirliliklere neden oldukları bir
gerçektir. Özellikle son zamanlarda sadece araç motorlarının performanslarının
yükselmesine yardımcı olacak yazılımlar üzerinde çalışılmamaktadır. Kirlilik
oranını minimumlara indirecek olan adımlar üzerine de ciddi mesailer harcanmaktadır.
Motorlara Adblue olarak
tanımlanan sıvıların eklenmesi de bunlardan biridir. Bahsedilen sıvının motor
çalışmasına olumsuz olarak herhangi bir etkisinin olmadığının altı
çizilmektedir. Bunun yanı sıra sıvı, içerikleri sayesine motorun çalışmasından
sonra ortaya çıkan kirlilik oranını en aza çekmektedir. Böylece araçlar çevre
dostu olarak tanımlanabilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder